Bel: 085-8889914!
Blog

Hoe overwin ik mijn angsten, meebewegen helpt

 

 

Hoe overwin ik mijn angsten en daarmee ook de heftige fysieke reacties als gevolg van angst?
Ontdek hoe je vertrouwen in je lichaam weer terug krijgt en leer meebewegen vanuit een sterke basis.

De afgelopen maanden heeft een grote verschuiving gebracht wereldwijd. De vrijheden die zo vanzelfsprekend waren zijn niet meer vanzelfsprekend. Naar je werk of school gaan, vrienden ontmoeten, uitgaan, naar een restaurant, sportschool of naar de bioscoop gaan. Het is ons van de één op de andere dag ontzegd door Covid-19. Angst voor ziek worden, baan verliezen, alleen zijn, niet weten waar het naartoe gaat is overal om ons heen. Veel ondernemers mochten niet werken en hadden geen inkomsten.

Grote levensveranderingen kunnen heftige fysieke reacties veroorzaken

Deze tijd van een enorme verandering kunnen onverwerkte stukken naar de oppervlakte komen, ook angst kan als gevolg daarvan een lichamelijke reacties veroorzaken. Je kunt denken aan piekeren, hoofdpijn, onrust, slapeloosheid, pijnklachten in spieren en/of gewrichten, benauwdheid, druk op de borstkast en verteringsproblemen.

Heftige fysieke reacties maken vaak de angst nog groter. En je kunt het gevoel krijgen dat je ziek bent, dat je lichaam tegen je werkt. Als je er niets aan doet heb je kans dat je nog meer de controle verliest. Dat boezemt je angst in.

Het is ongelofelijk wat we niet allemaal doen om de angst uit de weg te gaan. Zo zie ik tegenwoordig mensen met hun hond wandelen of ouders in de speeltuin met de telefoon in hun handen. De afleiding zorgt ervoor dat we niet in contact zijn met hier en nu, en met dat wat er in ons lichaam gebeurt. Dat raakt mij.

Diep van binnen voelen velen zich leeg, teleurgesteld, doelloos en machteloos. En de onrust neemt alleen maar toe.

Een van mijn leraren zei tegen mij: Gaby, het is jouw taak om voor je ziel, je hart, je lichaam en je verstand te zorgen.

Met de sterke basis methode leer ik je hoe je op een veilige manier contact met je lichaam krijgt en daaruit vandaan vertrouwen opbouwt en vrij wordt. Deze simpele en effectieve methode is makkelijk zelf toe te passen.

Je kunt alvast een begin maken en onderzoeken waar de fysieke reactie als gevolg van angst vooral zit in je lichaam. Als het een hele heftige reactie is, tussen 0-10 bijvoorbeeld een 8. Kijk of je er rustig voor kunt gaan zitten. Een hand op de plek leggen. Aan je lichaam vragen of de reactie een 7,9 mag worden en voelen. Blijf erbij en adem. Kijk of je nieuwsgierig kan blijven en registreren hoe je lichaam reageert op het feit dat je contact maakt.

Om kennis te maken met mijn werkwijze bied ik de aankomende drie weken een sessie van anderhalf uur aan voor uurtarief, dat is een korting van 33%.